စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား အေရးတႀကီး ကာကြယ္ရန္ လုိအပ္ေနေသာ္လည္း လုပ္ငန္းစတင္ႏုိင္မႈ မရႇိေသး

White Star | 火曜日, 9月 03, 2013 |



သန္း ၆၀ ေက်ာ္ရႇိေသာ ျမန္မာျပည္သူမ်ား အတြက္ ယခင္အစိုးရ အဆက္ဆက္ မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့သည့္ စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား အေရးတႀကီး ေဆာင္ရြက္ရန္ လုိအပ္ေနေသာ္လည္း လုပ္ငန္းစတင္ႏိုင္မႈ မရႇိေသးေၾကာင္း စီးပြားေရးႏႇင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးႏႇင့္၊ စားသံုးသူေရးရာ ဦးစီးဌာနမႇ ညႊန္ၾကားေရးမႇဴး ဦးတင္ရဲ၀င္းက ေျပာၾကားသည္။
စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရးႏႇင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ဥပေဒမ်ား ကာကြယ္မႈမ်ားအား အာဆီယံႏိုင္ငံ အမ်ားစုတြင္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ၿပီး ယင္းတို႔၏ ႏိုင္ငံအတြင္း တင္သြင္းလာသည့္ စားေသာက္ကုန္ အပါအ၀င္ ကုန္စည္မ်ဳိးစံုအား စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး သတ္မႇတ္ခ်က္ (National Standard) အရ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီး ျပည္သူမ်ား ေဘးအႏၲရာယ္ ထိခိုက္ႏုိင္သည့္ စားေသာက္ကုန္မ်ားအား ႏုိင္ငံအတြင္း ၀င္ေရာက္မႈမရႇိရန္ ၾကပ္မတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒ မရႇိသည့္အျပင္ သြယ္၀ိုက္ဆက္ႏႊယ္ေနသည့္ ဥပေဒမ်ားျဖင့္ပါ ၾကပ္မတ္ အေရးယူမႈ အားနည္းေနသျဖင့္ တ႐ုတ္၊ ထိုင္း၊ အိႏၵိယ စသည့္ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားမႇ အဆင့္မမီသည့္ စားေသာက္ ကုန္စည္မ်ားအား သံုးစြဲေနရေၾကာင္း သိရသည္။

စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရးဆိုတာ အလြန္ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔တယ္။ အရင္အစိုးရ တုန္းကလည္း မလုပ္ႏုိင္ဘူး၊ လက္တြန္႔ခဲ့တယ္။ အခုအစိုးရ လက္ထက္မႇာ စလုပ္ေနေပမယ့္ ဘာမႇမလုပ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ၂၀၁၅ ခုႏႇစ္ အာဆီယံ စီးပြားေရး အသိုက္အ၀န္းမႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စလုပ္ေနပါတယ္ဆိုၿပီး ေျပာျပ႐ံုအဆင့္ပဲရႇိမယ္။ အခုေန မလုပ္ရင္ ၂၀၁၅ ခုႏႇစ္မႇာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္ေနမယ္...


ထိုသို႔ ေဘးကင္းလံုျခံဳမႈ မရႇိသည့္ စားေသာက္ကုန္မ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပ်မ္းမွ်လူ႕သက္တမ္းမႇာ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ား အနက္ အနိမ့္ဆံုးျဖစ္ေနၿပီး လူသားဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ညႊန္းကိန္းတြင္လည္း အနိမ့္ဆံုး အဆင့္တြင္ ရပ္တည္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း သံုးစြဲေနသည့္ စားေသာက္ကုန္ႏႇင့္ လူသံုးကုန္မ်ားအတြက္ အဓိက တင္သြင္းေနသည့္ ႏိုင္ငံမႇာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံႏႇင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံတို႔ ျဖစ္ေနၿပီး အမ်ားစုမႇာ အစားအေသာက္ႏႇင့္ ေဆး၀ါးကြပ္ကဲေရး ဦးစီးဌာနခြင့္ျပဳခ်က္ မပါ၀င္႐ံုသာမက တရားမ၀င္ တင္သြင္းလာသည့္ ကုန္စည္မ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
''စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရးဆိုတာ အလြန္ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔တယ္။ အရင္အစိုးရ တုန္းကလည္း မလုပ္ႏုိင္ဘူး၊ လက္တြန္႔ခဲ့တယ္။ အခုအစိုးရ လက္ထက္မႇာ စလုပ္ေနေပမယ့္ ဘာမႇမလုပ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ၂၀၁၅ ခုႏႇစ္ အာဆီယံ စီးပြားေရး အသိုက္အ၀န္းမႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စလုပ္ေနပါတယ္ဆိုၿပီး ေျပာျပ႐ံုအဆင့္ပဲရႇိမယ္။ အခုေန မလုပ္ရင္ ၂၀၁၅ ခုႏႇစ္မႇာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္ေနမယ္'' ဟု ဦးတင္ရဲ၀င္းက ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား လုပ္ကိုင္ရန္ သုေတသနမ်ား အားနည္းမႈ၊ ပညာရႇင္ မလံုေလာက္မႈ၊ အစိုးရအေနျဖင့္ ခိုင္မာသည့္ ဥပေဒမ်ား လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ျခင္း မရႇိမႈစသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံႏႇင့္ ေရေျမသဘာ၀၊ ေပါက္ေရာက္သည့္ အပင္နီးစပ္သည့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံတြင္ စားသံုးသူ အကာအကြယ္ ေပးေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္းအား လိုက္မမီသည့္ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏႇစ္၀န္းက်င္တြင္ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္ရႇိကာလတြင္ အဆိုပါစနစ္မႇာ ေအာင္ျမင္ေနသည္ဟု ဆိုသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ထိုကဲ့သို႔ အခ်ိန္ယူ လုပ္ေဆာင္ျခင္းထက္ စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ား၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊ မႇားယြင္းခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားအား အတုယူ၍ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း Chemical Engineering and Food Technology မႇ ေဒၚစိမ့္ရည္ထက္က ဆုိသည္။
စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ျပည္တြင္းသို႔ တရားမ၀င္ ၀င္ေရာက္ေနသည့္ ကုန္စည္မ်ားအား တားျမစ္ႏုိင္မႈမရႇိေၾကာင္း ထိုသို႔တားျမစ္ႏုိင္မႈ မရႇိသည့္အတြက္ အဆင့္မမီ ကုန္စည္မ်ားအား သံုးစြဲေနရေၾကာင္း ဦးတင္ရဲ၀င္းက ဆိုသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒ ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ စီးပြားေရးႏႇင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမႇ ဦးေဆာင္ကာ ဥပေဒၾကမ္းေရး ဆြဲေနေၾကာင္း သိရသည္။

Category:

စာအုပ္စင္ အမွတ္( ၁ ) ျမန္မာ.ႏိုင္ငံေရးသတင္း,စာေပႏွင္.သုေတသနမွတ္တမ္းမ်ား