အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀၀ ေက်ာ္ အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ထားေသာ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ကုိ ၀န္ေဆာင္မႈကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ ဆင္းသက္မည့္ ေလေၾကာင္းလုိင္း မရွိေသး

White Star | 月曜日, 4月 08, 2013 |



4.7.1
ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္အား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔က ေတြ႔ျမင္ရစဥ္
ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အား ၀န္ေဆာင္မႈ ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ားျဖင့္ ျပည္ပေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ဆင္းသက္ႏိုင္ရန္ ဖိတ္ေခၚထားေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ဆင္းသက္မည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္း မရွိေသးေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
“ခုထိေတာ့ ျပည္ပေလေၾကာင္း လိုင္းေတြက ခရီးစဥ္ပ်ံသန္းဖို႔ ေျပာလာတာမ်ဳိး မရွိေသးပါဘူး။ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ရဲ႕ အားသာခ်က္က သက္သာခြင့္ ေျခာက္လကို ထက္၀က္ႏႈန္း ေပးထားတယ္။ ရန္ကုန္ေလဆိပ္မွာဆို ဘယ္အခ်ိန္ဆင္းခ်င္ပါတယ္ ဆိုတာ ေလေၾကာင္းလိုင္းက ေတာင္းဆိုလို႔ မရဘူး။ သတ္မွတ္ေပးတဲ့ အခ်ိန္ပဲဆင္းလို႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး စက္ပစၥည္း ကိရိယာနဲ႔ ေလဆိပ္အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြကအစ အသစ္စက္စက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္” ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ဆိုသည္။
ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အား ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ဆင္းသက္ အသံုးျပဳမည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား အတြက္ ေျခာက္လအတြင္း ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား ခြင့္ျပဳေပးထားသည္။ အဆိုပါ ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ားမွာ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားအတြက္ ခရီးသည္ ၀န္ေဆာင္မႈစရိတ္ ကင္းလြတ္ခြင့္၊ ေျမျပင္ဆင္းသက္မႈ အခႏွင့္ ေလယာဥ္ရပ္နားခြန္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ကင္းလြတ္ခြင့္၊ ေ၀ဟင္ပ်ံတက္ရန္ ကိရိယာမ်ား သံုးစဲြမႈစရိတ္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ကင္းလြတ္ခြင့္၊ ခရီးသည္မ်ား ထြက္ခြာရာ ဂိတ္အသံုးစရိတ္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ ခရီးသည္ ေလယာဥ္ထြက္ခြာ၊ ၀င္ေရာက္ျခင္း ၀န္ေဆာင္မႈအခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္၊ အငွားယာဥ္ခမ်ားႏွင့္ ဟိုတယ္ခမ်ား ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ားကို ခြင့္ျပဳေပးထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးအား တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏိုင္ငံမွ Buyers Credit (၀ယ္သူေခ်းေငြ စနစ္) ျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ Export Import bank of China တုိ႔မွ Loan aggrement ကို လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး စီမံကိန္း လုပ္ငန္းအဆင့္ ၁ အား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလဆိပ္အေဆာက္အံု (ေျပးလမ္းတန္ဖိုးမပါ) အား အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၃၅.၁၈၁ သန္း အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ကာ ေျမျပင္၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို Pioneer Aerodr-ome Services Co.,Ltd မွ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ေနျပည္ေတာ္ ေလဆိပ္သို႔ ျပည္တြင္းရွိ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ပံုမွန္ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းျခင္း မရွိဘဲ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း တစ္ခုတည္းသာ ပံုမွန္ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းလ်က္ရွိသည္။ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း လိုင္းမ်ားမွ စင္းလံုးငွား ခရီးစဥ္မ်ားသာ ေျပးဆဲြျခင္းမွာ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ပံုမွန္သြားေရာက္သည့္ ခရီးသည္ နည္းပါးျခင္း၊ ေနျပည္ေတာ္မွ အျခားၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ဆက္လက္ထြက္ခြာမည့္ ခရီးသည္ မရွိသေလာက္ နည္းပါးျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား အေနျဖင့္ စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကိုက္မႈ မရွိျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ဟု သိရသည္။
ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္တြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လက္ခံရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္ကာ၊ ဆီျဖည့္တင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ယခုႏွစ္ ေမလမွ စတင္ကာ MPPE မွ ကူညီသြားမည္ဟု သိရသည္။

Category:

စာအုပ္စင္ အမွတ္( ၁ ) ျမန္မာ.ႏိုင္ငံေရးသတင္း,စာေပႏွင္.သုေတသနမွတ္တမ္းမ်ား