လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး

hnm | 火曜日, 10月 20, 2015 |


ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ စီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္သည့္ ရန္ကုန္- ရြာသာႀကီး-တိုးေၾကာင္ကေလး ရထားလမ္းပိုင္း၌ မိုင္ႏႈန္း တိုးျမႇင့္၍ စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္


ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ စီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္သည့္ ရန္ကုန္-ရြာသာႀကီး-တိုးေၾကာင္ကေလး ရထားလမ္းပိုင္းအား မိုင္ႏႈန္း တိုးျမႇင့္၍ စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သတင္း ရရွိသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ အိုဒီေအ ေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းအဆင့္ (၁)တြင္ ပါ၀င္သည့္ ရန္ကုန္မွ ေတာင္ငူ ရထားလမ္းပိုင္းအား မိုင္ႏႈန္း တိုးျမႇင့္ ေမာင္းႏိုင္ရန္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ ျပဳလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ရန္ကုန္-ရြာသာႀကီး-တိုးေၾကာင္ကေလး ရထားလမ္းပိုင္းရွိ က်န္စစ္သား ဂိတ္အား အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းသည္ ၿပီးဆံုးခါ နီးၿပီျဖစ္၍ မိုင္ႏႈန္း တိုးျမႇင့္ စမ္းသပ္ ေမာင္းႏွင္ျခင္းအား ေအာက္တိုဘာ ၁၄၊ ၁၅ ႏွင့္ ၁၆ ရက္မ်ားတြင္ စမ္းသပ္ေမာင္း ႏွင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။


ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ အိုဒီေအ ေခ်းေငြရယူကာ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ စီမံကိန္း ႏွစ္ခုရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္-မႏၲ ေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းအဆင့္ ၁ ႏွင့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား လမ္းပိုင္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္း လုပ္ငန္းတို႔ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္း အဆင့္ ၁ သည္ ဂ်ပန္ အိုဒီေအ ေခ်းေငြ ယန္း ေပါင္း ၂၀၀၀၀ သန္း ရယူကာ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး Loan Agreement အား ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းလုပ္ငန္းအတြက္ ဂ်ပန္ယန္း သန္းေပါင္း ၂၄၈၆၆ ရယူကာ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ Loan Agreement အား လက္မွတ္ ေရးထိုးရျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ နည္းပညာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ (Technical Coorperation)ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ စီမံကိန္းမွာ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ား ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ားအား လံုျခံဳစိတ္ခ်မႈ ရရွိေအာင္ အဆင့္ျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္မႈ စီမံကိန္းအား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလက စတင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ၿပီးဆံုးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ရႊန္းလဲ့၀င္း


ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းေရႀကီးမႈေၾကာင္႕ ၿပိဳက်သည္႕ တံတား ၂၁စင္းအနက္ ၁၇စင္း ျပန္လည္ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီး

ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ ဝန္း ဇူလုိင္လအတြင္း မုိးသည္းထန္စြာရြာ သြန္းျခင္းေၾကာင့္ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈျဖစ္ကာ တံတား၂၁စင္းၿပိဳပ်က္ခဲ့ၿပီး ၁၇စင္းအား ျပန္ လည္ေဆာက္ၿပီးစီးၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္ လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန တြင္ ဇူလုိင္၂၉ရက္ကျပဳလုပ္သည့္ သတင္း စာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားလုိက္သည္။ ''အေရးႀကီးတာက လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး မျပတ္ေတာက္ဖုိ႔ပါပဲ။ အခု ဆုိရင္ ျပည္နယ္တုိင္းေနရာအႏွံ႔မွာ ေရႀကီး ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တံတားပ်က္စီးမႈအ တြက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမျပတ္ေတာက္ ေအာင္ အထူးဦးစားေပးျပင္ဆင္ေနပါတယ္'' ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီးဦးစုိးတင့္က ေျပာသည္။

ျပဳျပင္ရန္က်န္ရွိေနသည့္ တံ တားေလးစင္းကိုလည္း ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္လ်က္ရွိရာ ၿပီးစီးေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

က်န္ရွိေနသည့္ တံတားမ်ားမွာ တေကာင္း-ကသာလမ္းရွိ ျမေတာင္တံတား၊ အင္းေတာ္-နန္စီေအာင္ၾကားရွိ အင္းေတာ္ တံတား၊ သီေပါ-နမ့္ေပါက္တံတား၊ ငဖဲ-ေစ တုတၱရာလမ္းပုိင္းရွိ မန္းေခ်ာင္းတံတား မ်ားျဖစ္ၿပီး ေရႀကီးမႈေၾကာင့္ ၿပိဳပ်က္သြားသည့္ တံတားမ်ားအား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ျပည္ ေထာင္စုဝန္ႀကီး၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ားကိုယ္ တုိင္ ကြင္းဆင္းစိစစ္၍ ၾကပ္မတ္လုပ္ေဆာင္ ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ႀကီး၏ေျပာ ၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

လက္ရွိေရႀကီးေရလွ်ံမႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့သည့္ လမ္းႏွင့္တံတားမ်ား၏ ဆံုး ႐ႈံးမႈတန္ဖိုးႏွင့္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရး ကိစၥရပ္မ်ားအား ေရက်သည့္အခါမွသာ ေသ ခ်ာစိစစ္၍ ဆံုး႐ႈံးမႈတန္ဖိုးမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္စရိတ္ ကုန္က်ေငြ မွန္းေျခစာရင္းအား ထုတ္ျပန္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဇူလုိင္လအတြင္း ႏုိင္ငံတစ္ဝန္း မုိးသည္းထန္စြာရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ စစ္ကိုင္း တုိင္းေဒသႀကီး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္ နယ္ေျမာက္ပိုင္း၊ ပဲခူးတုိင္း၊ မေကြးတုိင္း၊ ခ်င္းျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ဧရာဝတီတုိင္း၊ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးတုိ႔ တြင္ ေရႀကီးေရလႊမ္းမုိးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ ၿပီး ေဒသခံေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရေဘး ဒဏ္ခံေနၾကရျခင္းျဖစ္သည္။ 

ကိုကုိလြင္(ျမစ္မခ)




ထား၀ယ္-ကန္ခ်နဘူရီလမ္း ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးမွ ေဖာက္ႏုိင္မည္


ထိုင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီနဲ႔ ျမန္မာ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ဆက္သြယ္မယ့္လမ္း ေဖာက္လုပ္ဖို႔ အဆိုျပဳထားတာကို ႏို၀င္ဘာ ၈ ရက္ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးမွ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၃၄ ကီလိုမီတာရွည္တဲ့ ဒီလမ္းဟာ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလီယံဘတ္ ကုန္က်မွာျဖစ္ၿပီး အရင္က ေလးငါးနာရီ သြားေရာက္ရတဲ့ ကန္ခ်နဘူရီနဲ႔ ထား၀ယ္ကို ၂ နာရီနဲ႔ သြားေရာက္ႏုိင္မယ္လို႔ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားနဲ႔ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း (နီဒါ) ဥကၠ႒ နယူ၀င္းဆင္ဆီရီက ေျပာပါတယ္။ အခုခ်ိန္မွာ ဒီလမ္းဟာ ေႏြရာသီပဲ အသုံးျပဳႏုိင္ေပမယ့္ တည္ေဆာက္ၿပီးရင္ေတာ့ ေနာင္မွာ ရာသီမေရြး အသုံးျပဳႏုိင္မယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

စီမံကိန္းကို ထိုင္းဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက အတည္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္သလို နီဒါနဲ႔ ၀န္ႀကီးဌာနက ေငြေၾကးဆိုင္ရာ ကိစၥေတြကို ေဆြးေႏြးေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ထိုင္းအစိုးရက လမ္းအတြက္ ေငြေၾကးထုတ္ေပးရမွာျဖစ္ၿပီး အဲဒီအတြက္ အစိုးရက သေဘာတူညီလိုက္ရင္ လမ္းအသုံးျပဳသူေတြက လမ္းအသုံးျပဳခကို ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္က စတင္ၿပီး နီဒါက ၁၄ ဒသမ ၄ ဘီလီယံဘတ္ အသုံးျပဳၿပီး သုေတသန စီမံကိန္း ၆၀ လုပ္ေဆာင္ထားပါတယ္။



မခ်မ္းေဘာ ၿမိဳ႕နယ္ရွိ မခ်မ္းေဘာ တံတား တည္ေဆာက္မႈ ၄၂ ရာခုိင္ႏႈန္း ၿပီးစီး

ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ တံတားဦးစီးဌာန တံတား အထူးအဖြဲ႕(၁)မွ တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိသည့္ မခ်မ္းေဘာ တံတားမွာ ယေန႔အထိ ၄၂ ရာခုိင္ႏႈန္း ၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါ တံတားကုိ ဦးစီးအရာရွိ ေဒၚတင္မုိးခုိင္က တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္လ်က္ရွိၿပီး ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြ က်ပ္ ၆၈၇ ဒသမ ၁ သန္း၊ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြ က်ပ္သန္း ၂ဝဝဝ စုစုေပါင္း ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြ က်ပ္ ၂၆၈၇ ဒသမ ၁ သန္းျဖင့္ ေအာက္ေျခ အာရ္စီ အမ်ဳိးအစား တံတား ခ်ဥ္းကပ္ တစ္ဖက္စီတြင္ အရွည္ေပ ၁၂ဝ၊ အက်ယ္ ၂၄ ေပစီ သံကူကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ေရလယ္ ဆက္သြယ္ရန္ အရွည္ေပ ၆ဝဝ ကို သံမဏိ ႀကိဳးဆုိင္းတံတား အျဖစ္ လည္းေကာင္း အခင္းကုိ Steel Decking အမ်ဳိးအစား ခင္းက်င္းမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တံတား အထူးအဖြဲ႕(၁)မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးထံမွ သတင္း ရရွိသည္။






အျမန္လမ္း မလိုလား အပ္ေသာ အႏၲရာယ္ မ်ား ျဖစ္ေပၚေစမႈမ်ား


ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းတြင္ ႏြားလွည္း၊ ဆိုင္ကယ္၊ ေထာ္လာဂ်ီႏွင့္ တိရစၧာန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ားကို ကန္႔ သတ္ထားေသာ္လည္း တက္ေရာက္ေမာင္းႏွင္မႈမ်ား၊ လႊတ္ေက်ာင္းမႈမ်ား ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည့္ အတြက္ ယာဥ္ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ပြားႏိုင္ပါသည္။ မိုးရာသီတြင္ လမ္းမႀကီး၏ အခ်ိဳ႕ေနရာ မ်ားတြင္ မိုးရြာခ်ိန္၌ ေရတင္က်န္မႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ အရွိန္ျဖင့္ ေမာင္း ႏွင္ လာေသာ ယာဥ္မ်ား ကို (SLIP) အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္ၿပီး ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္ႏိုင္၍ တိရစၧာန္မ်ား လႊတ္ေက်ာင္းမႈ၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ မ်ား ေမာင္းႏွင္မႈတို႕ေၾကာင့္ အရွိန္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ေသာ ယာဥ္မ်ား မွာ ေရွာင္တိမ္းေမွာင္းႏွင္ရသျဖင့္ မလိုလား အပ္ေသာ အႏၲရာယ္ မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္း အသိေပး ဓာတ္ပံု မွတ္တမ္းျပဳအပ္ ပါသည္။



မႏၲေလးေတာင္တက္လမ္းမ်ားခ်ဲ႕မည္

မႏၲေလးေတာင္ ေတာင္တက္လမ္းမ်ားကို လမ္း အက်ယ္ငါးေပမွ ဆယ္ေပအထိ ထပ္မံခ်ဲဲ႕ထြင္ ျပဳျပင္မည္ဟု မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ ေဂါပကအ ဖဲြ႕ထံမွ သတင္းရရွိသည္။ မႏၲေလးေတာင္တက္လမ္း တြင္ အေကြ႕ခုနစ္ေကြ႕ႏွင့္ေတာင္ ဆင္းလမ္း၌ ေလးေကြ႕ရိွၿပီးအခ်ိဳ႕ ေနရာမ်ားတြင္ က်ဥ္းေျမာင္းေန၍ လမ္းအက်ယ္ကိုငါးေပမွ ဆယ္ ေပအထိခ်ဲ႕ထြင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ ေဂါပက အဖဲြ႕မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာ သည္။ ‘‘တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ လမ္း ကအရမ္းက်ဥ္းတယ္။ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပဧည့္သည္ေတြ ေတာင္ေပၚ တက္လာတဲ့အခါ အႏၲရာယ္မရွိ ေအာင္လို႔ပါ။ စည္ပင္သာယာကို ေတာ့ တင္ျပထားတယ္။ အလွဴ ေငြေကာက္ခံၿပီး ျပဳျပင္သြားမယ္’’ ဟု မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ ေဂါပက အဖဲြ႕ ဥကၠ႒ ဦးသိန္းထြန္းက ေျပာ သည္။

ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္း လမ္းမွာ ေပေပါင္း ၁၄,၀၀၀ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားၿပီး လမ္းထပ္ပိုး ျပန္ခင္းကာ ညီညာေအာင္ ခ်ဲ႕ ထြင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေကြ႕ မ်ားတြင္ ေတာင္ကမ္းပါးယံကို အနည္းငယ္ၿဖိဳခ်ကာ ေဖာက္လုပ္ ရမည္ျဖစ္ၿပီး ေတာင္ဧရိယာမ ပ်က္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေဂါပကအဖဲြ႕ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားကေျပာသည္။

မႏၲေလး ေတာင္တက္လမ္း မ်ား ျပဳျပင္ရန္ တုိင္းထြာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားၿပီး မည္သည့္ကာလ တြင္ စတင္ျပဳျပင္ႏုိင္မည္ကုိ မ ေျပာႏုိင္ေသးေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မ တီလမ္းတံတားဌာနမွဴး ဦးမ်ိဳး ေအာင္က ေျပာသည္။

ယခုအခ်ိန္သည္ ေက်ာင္း ဖြင့္ရာသီျဖစ္၍ မႏၲေလးေတာင္ ေပၚသုိ႔ လာေရာက္လည္ပတ္သူ နည္းပါးေနၿပီး ၾသဂုတ္လအတြင္း ေတာင္ၿပံဳးပဲြေတာ္ရွိသည့္အတြက္ ဧည့္သည္အ၀င္မ်ားလာႏုိင္ ေၾကာင္း မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ ေဂါပကအဖဲြ႕မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ ဦးက ေျပာသည္။

မႏၲေလးေတာင္ေပၚသို႔ ေန႔ စဥ္ ျပည္ပဧည့္သည့္ ၃,၀၀၀ ခန္႔ႏွင့္ ျပည္တြင္းဧည့္သည္ ေထာင္ခ်ီလာေရာက္လည္ပတ္ ေလ့ရွိသည္။ ေတာင္ေပၚသို႔ ကား ႏွင့္ ဆုိင္ကယ္မ်ားျဖင့္ တက္ ေရာက္ႏုိင္ၿပီး ႏွစ္တန္အထက္ ယာဥ္မ်ား တက္ေရာက္ခြင့္မျပဳ ေပ။ ႏုိင္ငံျခားသားအမ်ားစုသည္ ညေန ၄ နာရီခန္႔မွ စတင္ကာေန၀င္ခ်ိန္ၾကည့္ရန္ လာေရာက္ ေလ့ရွိသည္။ မႏၲေလးေတာင္ ေပၚတြင္ ဗ်ာဒိတ္ေပးဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေတာ္ႀကီးအပါအ၀င္ ဘာသာေရးအရ အထြတ္အျမတ္ထားသည့္ သမုိင္း၀င္ေနရာမ်ားစြာရွိသည္။ မႏၲေလးေတာင္ေတာ္ေပၚ သို႔ ျပည္တြင္းဧည့္သည္မ်ားမွာ ဘာသာေရးအရ တက္ေရာက္ ျခင္းမ်ားအျပင္ က်န္းမာေရးအရ တက္ေရာက္သူလည္း မ်ားစြာရွိ သည္။


ခ်င္းတြင္းေရေၾကာင္း ေကာင္းမြန္လာသည့္အတြက္ ကေလး၊ ခ်င္းေတာင္ ကုန္စည္ အမ်ားစု ေရေၾကာင္းမွတင္ပို႔လာ

ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္ လဆန္းမွစတင္၍ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ေရတိုး လာခဲ့သျဖင့္ ေရလမ္းေၾကာင္း ေကာင္းမြန္ေန ၿပီျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ကေလး၊ ခ်င္းေတာင္ကုန္စည္အမ်ား စုမွာ ကုန္တန္ဆာခ ေဈးခ်ိဳ သည့္ေရ ေၾကာင္း လမ္း မွ ေျပာင္း လဲတင္ ပို႔မႈ ျပဳလုပ္လာၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ကေလး၊ ခ်င္းေတာင္ႏွင့္ မုံရြာ၊ မႏၲေလး ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မႈတြင္ ေရွး ယခင္မွ အစျပဳ၍ ေရေၾကာင္းခရီးကို အသုံးျပဳခဲ့ၾကေသာ္ လည္း လြန္ ခဲ့ေသာ ႏွစ္ အနည္းငယ္မွ စတင္၍ ခ်င္းတြင္း ျမစ္သည္ ေႏြရာ သီႏွင့္ေဆာင္း ရာသီ ကာလမ်ား တြင္ ျမစ္ေရ အလြန္ နည္း ပါးလာ သည့္အတြက္ ကားလမ္းမွ ကုန္ စည္မ်ား ပို႔ေဆာင္ေနၾကရျခင္းျဖစ္ သည္။

''ေရေၾကာင္းကုန္ပို႔ရတာ က ကုန္ ပြ၊ ကုန္က်စ္မေရြးဘူး၊ ကုန္းလမ္းက ကုန္ပို႔ရတာက ကုန္က်စ္ဆိုရင္ ကား သမားေတြက လက္ခံခ်င္ၾကတယ္၊ ကုန္ပြေတြက်ေတာ့ သိပ္လက္မခံခ်င္ ဘူး၊ ကားနဲ႔ပို႔ရတဲ့ ကုန္စည္အမ်ားစု ကေတာ့ စားကုန္ေသာက္ကုန္နဲ႔ အ ျမန္ေရာက္၊ အျမန္ေရာင္းရတဲ့ ကုန္စည္ ေတြျဖစ္တယ္၊ အခုလို မိုးတြင္းကာလ မွာ ကြမ္းျခင္း၊ ခရမ္းခ်ဥ္၊ ပန္းဆိုတဲ့ ကုန္မ်ိဳးေတြ ဆိုေတာ့ အေၾကာင္းအ မ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ လမ္းမွာ ညအိပ္လိုက္ ရရင္ ရႈံးၿပီေပါ့၊ ဘိလပ္ေျမ၊ သံ၊ အိမ္ ေဆာက္ ပစၥည္းေတြ က်ေတာ့ ဒီဘက္မွာ လဲ မိုးတြင္းရာသီ အေရာင္းသြက္ကုန္ စည္မဟုတ္ဘူး ဆိုေတာ့ ေရလမ္းက ပို႔ၾကတယ္။ ငါးပိေသတၱာ၊ သၾကား အိတ္၊ ဆားအိတ္ အားလုံး အခုရာသီ မွာ ေရလမ္းကပို႔ေနၾကတယ္'' ဟု က ေလးၿမိဳ႕ ေဒသခံ ကုန္သည္ ဦးရွား မာ က ေျပာသည္။

ယခု ဇူလိုင္လဆန္းမွအစျပဳ ၍ ခ်င္းတြင္းျမစ္အတြင္း ကုန္တန္ ခ်ိန္ ေသာင္း ခ်ီတင္နိုင္ေသာ စီဘီတြဲ ႀကီးမ်ား၊ ကုန္တင္ သေဘၤာ ၊ ေမာ္ေတာ္ ႀကီးမ်ားမွာ စတင္ေျပး ဆြဲေနၿပီျဖစ္ သည္။

ယခုရက္ပိုင္းခ်င္းတြင္း ေရ ေၾကာင္း ခရီးမွ မုံရြာ-ကေလးဝ ကုန္ စည္ ပို႔ေဆာင္ ခမွာ ကုန္တစ္ပိႆာ ၂၃ က်ပ္ေပးရၿပီး၊ ကေလးဝ-ကေလး ၿမိဳ႕ ကုန္တန္ ဆာခတစ္ပိႆာ ၁၅ က်ပ္ ေပးရသည္။

မႏၲေလး-ကေလး တိုက္ရိုက္ ကားလမ္းမွ ကုန္တင္ပို႔ပါက ကုန္တစ္ ပိႆာက်ပ္ ၆၀ ေပးရၿပီး မုံရြာ-ကေလး ကားတန္ဆာခမွာ ကုန္ တစ္ပိႆာ ၅၅ က်ပ္မွ က်ပ္ ၆၀ ဝန္းက်င္ေပးရေၾကာင္း သိရသည္။


ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ပတ္ရထားကိစၥအပါအဝင္ ျမန္မာ႕ဖြံံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ယန္းဘီလီယံ ၁ဝဝ ထုတ္ေခ်းသြားမည္ဟု ဂ်ပန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကတိျပဳ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအပါအဝင္ ျမန္မာ့ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ ငန္းမ်ားအတြက္ ဂ်ပန္ယန္းဘီလီယံ ၁ဝဝ ကုိ ထုတ္ေခ်း သံုးစြဲသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ပန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွင္ဇုိအာေဘးက သမၼတ ဦးသိန္းစိန္အား ကတိျပဳေျပာဆုိလုိက္ေၾကာင္း သိရသည္။

 ဂ်ပန္-ျမန္မာထိပ္သီးအစည္း အေဝးအေပၚ ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္မ်ားပူး တြဲသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကုိ ဇူလုိင္ ၄ရက္ က တုိက်ဳိၿမိဳ႕ရွိ ႏုိင္ငံေတာ္ဧည့္ေဂဟာ၌ျပဳ လုပ္ရာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္အား ဂ်ပန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ကတိျပဳေျပာဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္း မြန္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ ဆုိ႔မႈျပႆနာေျဖရွင္းေရးႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထား စေသာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ယန္းဘီလီယံ ၁ဝဝကုိ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ထုတ္ ေခ်းသြားမည္ဟု သိရသည္။

ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ ေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ လူမႈစီးပြားေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို အားေပးကူညီသြားမည္ ျဖစ္သလုိ လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ လည္း လြတ္လပ္ၿပီးတရားမွ်တသည့္ ေရြး ေကာက္ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အကူအ ညီေပးသြားမည္ဟု ဂ်ပန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကေျပာ ဆုိခဲ့သည္။

အဆုိပါသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက ''လူမႈဘဝဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ဖုိ႔မွာ ဒီမုိကေရစီထြန္းကားစ ျမန္ မာႏုိင္ငံအတြက္ လုိအပ္ခ်က္ေတြအမ်ားႀကီး ရွိေနပါတယ္။ အရင္းအႏွီးနည္းပညာနဲ႔ လူ႔ စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြဟာ အေရးတ ႀကီးလုိအပ္ခ်က္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမႈအပုိင္းမွာ သီလဝါစက္မႈဇုန္မွာ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကုိ ဂ်ပန္ကတက္ တက္ၾကြၾကြ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး မၾကာခင္မွာ လုပ္ငန္း တခ်ဳိ႕ကုိစတင္ႏုိင္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္''ဟု ေျပာဆုိသြားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒီမုိကေရစီစနစ္ ရွင္သန္ဖုိ႔အတြက္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ႏွင့္ လူမႈဘဝဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးသည္အေရး ႀကီးေၾကာင္း သမၼတဦးသိန္းစိန္က ေျပာဆုိခဲ့ ၿပီး ကုလသမဂၢလံုၿခံဳေရးေကာင္စီတြင္ ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံ၏ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကုိလည္း ျမန္ မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ေထာက္ခံအားေပးေၾကာင္း ေျပာဆုိခဲ့သည္။ 

လြင္ျပင္





ယခုနွစ္ ခရီးသြားရာသီ အတြက္ ဧရာဝတီ ျမစ္တြင္းသြား ခရီးသည္တင္ သေဘၤာမ်ား စတင္ ေျပးဆြဲ


ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ခရီးသြားရာသီ အစျဖစ္သည့္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ႏုိင္ငံျခားခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား အတြက္ ဧရာဝတီျမစ္တြင္းသြား သေဘၤာခရီးစဥ္မ်ား ျပန္လည္ ေျပးဆြဲေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘၤာခရီးစဥ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ေပးေနသည့္ ကုမၸဏီမ်ားထံမွ သိရသည္။ ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းမွ တစ္ဆင္႔ ပုဂံ-မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္-ျပည္-မႏၲေလး၊ ျပည္-ပုဂံ-မႏၲေလး၊ ပုဂံ-မႏၲေလး- ဗန္းေမာ္ခရီးစဥ္ တို႔ကို တစ္ညအိပ္မွစ၍ ရက္ရွည္ ခရီးစဥ္မ်ားအထိ ျပန္လည္ေျပးဆြဲေနၿပီး ၎ခရီးစဥ္မ်ားကို အေမရိကန္ႏွင္႔ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားမွ ခရီးသြား အမ်ားစုမွာ စိတ္ဝင္စားမႈ မ်ားျပားေၾကာင္း သိရသည္။ ''ပုဂံ-မႏၲေလး ခရီးစဥ္ကို ပိုၿပီး သေဘာက်ၾကတယ္။
ပံုေသခရီးစဥ္ ရွိသလို Charter ေတြလည္း ရွိတယ္။ အခုကစၿပီး ဆြဲေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေလးစင္း ထြက္ထားတယ္။ ေနာက္တစ္စင္းကိုေတာ့ ဒီ လလယ္ေလာက္မွ ထြက္ျဖစ္မယ္'' ဟု Ayarvata ကုမၸဏီ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဒါ႐ိုက္တာ အဖြဲ႕ဝင္ ဦးေအာင္ျမတ္ေက်ာ္က ေျပာသည္။ ေအာက္တိုဘာလမွ စတင္၍ မတ္လအထိ ျမစ္ေၾကာင္းသြား သေဘၤာမ်ား ထြက္ရွိၿပီး သေဘၤာမ်ား၏ ႀကံ့ခိုင္မႈမ်ားအတြက္ ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ႏွစ္စဥ္ စစ္ေဆးလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္း ခရီးစဥ္မ်ားမွာ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း သဘာဝ အလွမ်ားႏွင့္ ကမ္းကပ္သည့္ ၿမိဳ႕မ်ားကို လည္ပတ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးထားၿပီး ၁ ရက္၊ ၂ရက္၊ ၄ ရက္၊ ၇ ရက္၊ ၁ဝ ရက္ ခရီးစဥ္မ်ားရွိကာ ေစ်းကြက္ အတြင္း ကုမၸဏီ ခုနစ္ခုမွ သေဘၤာအစင္းေရ ၂ဝ ခန္႔ျဖင့္ ခရီးစဥ္မ်ား ေရာင္းခ်ေပးလ်က္ ရွိသည္။

ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ႏွင္႕ အႏၱရာယ္

ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွလြဲ၍ ျမန္မာ ႏုိင္ငံအႏွံ႕အျပားတြင္ အသံုးဝင္လ်က္ရွိေသာ စီးေတာ္ယာဥ္ပင္ျဖစ္သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ သြားလာမႈမ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ပါဝင္မႈမွာ ျမင့္မားလ်က္ရွိၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တရားဝင္မွတ္ပံုတင္ထားေသာ ယာဥ္အစီးေရ၏ သံုးပံုႏွစ္ပံုခန္႔မွာလည္း ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား ပင္ျဖစ္သည္။ ယာဥ္စီးေရမ်ားျပားၿပီး ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးလွေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္မွစတင္ကာ ဌာနဆုိင္ရာ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားမွလြဲ၍ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားစီးနင္းျခင္းကို တားဆီးပိတ္ပင္ခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္မူ လွ်ပ္စစ္ဌာနမွ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားမွလြဲ၍ အျခား ေသာ ဌာနဆုိင္ရာမ်ားရွိ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား အသံုးျပဳခြင့္ကိုလည္း ထပ္မံပိတ္ပင္တားဆီးခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာနယ္နိမိတ္ ျပင္ပၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္မူ စီးနင္းမႈကို ခြင့္ျပဳထားသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ကန္႔သတ္ မႈမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္အသံုးျပဳမႈ ေလ်ာ့နည္းသြား ေသာ္လည္း စည္းကမ္းမဲ့စြာ စီးနင္းေနမႈ၊ အခ်ဳိ႕ေသာ ဌာနဆုိင္ရာမ်ားကလည္း လိုက္နာမႈမရွိဘဲ ဆက္လက္စီးနင္းေနမႈ၊ ဆုိင္ကယ္ဦးထုပ္အသံုးမျပဳဘဲ စီးနင္းေနမႈမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေနရသည္ဟု သိရသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသံုးျပဳမႈမ်ားျပားေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္သာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အားထားအသံုးျပဳမႈ မ်ားျပားၿပီး ရန္ကုန္ဧရိယာျပင္ပႏွင့္ အျခားေသာ ၿမိဳ႕ရြာေဒသအသီးသီးတြင္မူ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ကိုသာလွ်င္ အားထားအသံုးျပဳေနရသည္။ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ အားထားအသံုးျပဳေနရ သည့္နည္းတူ ယင္းကို အႏၲရာယ္ကင္း ေဘးရွင္းစြာျဖင့္ အသံုးျပဳမႈမွာလည္း နည္းပါးၿပီး ဆုိင္ကယ္စီးဦးထုပ္မေဆာင္းျခင္း၊ သတ္မွတ္ဦးေရထက္ ပိုမို တင္ေဆာင္စီးနင္းျခင္း၊ အသက္မျပည့္ဘဲ ဆုိင္ကယ္အသံုးျပဳစီးနင္းျခင္း မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္ဟု သိရသည္။

 ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား၏ အမ်ားဆံုးျဖစ္စဥ္တြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား ေၾကာင့္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေပၚေနၿပီး ေသဆံုးမႈမွာလည္း အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးကဲ့သုိ႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈမရွိေသာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ကို အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာအသံုးျပဳႏုိင္မွသာ ယာဥ္ အႏၲရာယ္ကင္းေဝးမည္ဟု ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ေနသူမ်ားက ဆိုသည္။

''အခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ ယာဥ္အႏၲရာယ္ လမ္းအႏၲရာယ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဗဟုသုတ နည္းပါးတယ္။ ေက်းလက္ေဒသေတြကေန ၿမိဳ႕ျပခ်ဲ႕ထြင္မႈေၾကာင့္ ကားလမ္းႀကီးေတြေဖာက္လာ၊ ကားေတြေမာင္း၊ ဆုိင္ကယ္ေတြေမာင္းနဲ႔ ဒါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတအျမင္ေတြ၊ အႏၲရာယ္ေတြကိုေတာ့ သတိမမူမိၾက ဘူး။ ဆုိင္ကယ္စီးဦးထုပ္မေဆာင္းၾကဘူး။ လူႀကီးက ဦးထုပ္ေဆာင္းထားျပန္ ေတာ့လည္း ဆုိင္ကယ္ေပၚပါတဲ့ ကေလးကို ေဆာင္းမေပးထားဘူး။ တစ္ခါက လည္း ေနမေကာင္းလို႔ ေဆး႐ံုသြားျပတာ ဆုိင္ကယ္ေနာက္ကေန ေစာင္ကိုၿခံဳ ၿပီးလိုက္သြားတာ ဘီးထဲကို ေစာင္ညပ္ၿပီး ဆုိင္ကယ္ေမွာက္ေသဆံုးသြားတဲ့ ျဖစ္စဥ္လည္းရွိတယ္''ဟု ေနျပည္ေတာ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီဝင္ေဟာင္း တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားရွိ ၿမိဳ႕ျပမ်ားတြင္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးလံုၿခံဳ ေခ်ာေမြ႕ေစမႈႏွင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးတို႔အတြက္ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္က ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၿပီး ေဒသတြင္း ဗီယက္နမ္၊ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုုင္ငံတို႔တြင္ ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္ေထာက္ပံ့ေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့မႈမ်ားရွိသည္ဟု သိရသည္။ ဆုိင္ကယ္အသံုးျပဳမႈမ်ားျပားေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ အသံုးျပဳႏုိင္ေသာ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ ဦးထုပ္မ်ား ေထာက္ပံ့ေပးရန္ လိုအပ္သည္ဟု ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေနသူ မ်ားက ဆုိသည္။ ႏိုင္ငံတကာမွ ျဖစ္ေစ၊ အစိုးရမွျဖစ္ေစ ကူညီေထာက္ပံ့ ရန္လိုအပ္ၿပီး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုလည္း စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည္ ဟုဆိုၾကသည္။ အမွန္တကယ္အကာအကြယ္ျဖစ္ေသာ ဆိုင္ကယ္စီးဦးထုပ္မ်ား အျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား၏ အရည္အေသြးသည္လည္း အေရးႀကီးသည္ဟု ဆိုသည္။ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ား က ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ထုတ္လုပ္ေသာ ဆုိင္ကယ္မ်ားကိုသာ အားထား အသံုးျပဳေနရသည္ဟု သိရသည္။

နိစၥဓူဝ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ သြားလာေနရမႈ မ်ားတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးကို အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ သေဘာထား၍မရဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ၊ ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္အစိုးရ၊ လူသိမ်ား ထင္ရွားေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ ပါဝင္ကူညီမႈ မ်ားႏွင့္အတူ အသိပညာေပးျဖန္႔ေဝမႈမ်ား၊ ေထာက္ပံ့ကူညီမႈမ်ား စဥ္ဆက္ မျပတ္ လုပ္ေဆာင္သြားရမည္ဟု ကမၻာလံုးဆုိင္ရာယာဥ္အႏၲရာယ္လမ္း အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး စီမံခ်က္မ်ားတြင္လည္း ထည့္သြင္းအသိေပးထားသည္။

 မၾကာခင္က ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ အလည္လာေရာက္ခဲ့ေသာ ကမၻာေက်ာ္မင္းသမီး မီရွယ္ယိုသည္ သူကိုယ္တိုင္ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ထားေသာ ယာဥ္အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး အသိပညာေပးဇာတ္လမ္းကို ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ေကာ့မွဴး ၿမိဳ႕နယ္သို႔ သြားေရာက္စဥ္ အသိပညာ ျဖန္႔ေဝျပသေပးခဲ့ၿပီး ေမာ္ေတာ္ ဆုိင္ကယ္စီးဦးထုပ္မ်ား ေထာက္ပံ့ေပးအပ္ခဲ့သည္မ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု သိရွိရသည္မွာ အတုယူစရာ ကိစၥတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။

(ဆုႏွင္းလဲ့)



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း ၂၀၁၆ တြင္စမည္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းတစ္ခု ေဖာက္လုပ္မည္

မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ေဖာ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္းမွစတင္၍ ၿမိဳ႕သစ္ခုနစ္ခုကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းၿမိဳ႕သစ္ခုနစ္ခုကိုပတ္၍ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းတစ္ခုကိုလည္း ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဌာနထံမွ သိရသည္။ သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဒလၿမိဳ႕နယ္၊ လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္(ထိန္ပင္)၊ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္၊ လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္အေရွ႕ေျမာက္ႏွင့္ အေနာက္ေတာင္တို႔တြင္ ပထမငါးႏွစ္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယငါးႏွစ္စီမံကိန္းအတြင္း ယင္းၿမိဳ႕သစ္ခုနစ္ခုကိုပတ္၍ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းဌာနထံမွ သိရသည္။

“City Area နဲ႔ ၁၀၊ ၁၅ မီတာအကြာေလာက္မွာ ပတ္လမ္းႀကီးတစ္ခုတည္ေဆာက္ပါမယ္။ အဲဒီပတ္လမ္းကိုေတာ့ ၿမိဳ႕ျပဖြံၿဖိဳးေရးပတ္လမ္း(သို႔မဟုတ္) စီးပြားဖြံၿဖိဳးေရးပတ္လမ္းလို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီပတ္လမ္းတစ္ေလၽွာက္မွာဆိုရင္ေတာ့ အဓိကအေနနဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ပိုတိုးလုပ္ရမယ့္ေနရာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဌာနမွ အႀကီးတန္းအရာရွိတစ္ဦးက ေျပာဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဌာနက မဟာရန္ကုန္ ႏွစ္ ၄၀ စီမံကိန္းကို ယခုႏွစ္စပိုင္းက ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ၿပီး ပထမဦးစားေပး ၿမိဳ႕သစ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဒလၿမိဳ႕နယ္၊ လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္(ထိန္ပင္) ၊ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ နယ္၊ လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္အေရွ႕ေျမာက္ႏွင့္ အေနာက္ေတာင္မ်ားၿမိဳ႕နယ္တို႔ပါဝင္ေသာ္လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္အတြင္းက ဧကသုံးေသာင္းအက်ယ္ရွိ ပန္းလႈိင္ျမစ္ႏွင့္ တြံေတးတူးေျမာင္းၾကားရွိ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းေနရာကို ပထမဆုံးအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ တင္ဒါေခၚယူမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေဝဖန္မႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။

သို႔ေသာ္ ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ တင္ဒါဖြင့္ေဖာက္ျခင္းမ်ားကိုပင္ ၿပီးခဲ့သည့္လအတြင္းက လုပ္ေဆာင္ၿပီးျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီ ၁၇ ခုက တင္ဒါေလၽွာက္ထားခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ထံမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာက္႐ြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA)ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လမွစတင္ၿပီး ၿမိဳ႕ျပဖြံၿဖိဳးေရး၊ ေရေပးေဝေရး၊ ပို႔ေဆာင္ေရး၊ ဓာတ္အားျဖန္႔ျဖဴးေရးႏွင့္ သီလဝါစက္မႈဇုန္တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ယင္းေကာ္မတီထံမွ သိရသည္။



ထားဝယ္မွ ထုိင္းႏုိင္ငံသို႔ ဆက္သြယ္ေပးမည့္ လမ္းပိုင္း ၂၀၁၆ခုႏွစ္တြင္ စတင္မည္

ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း၏ ပထမအဆင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ တနသၤာရီတုိင္း၊ ထားဝယ္မွ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်ာနာဘူရီျပည္နယ္သို႔ ဆက္သြယ္မည့္ လမ္းပိုင္းကို လာမည့္ ၂၀၁၆ခုႏွစ္တြင္ စတင္မည္ဟု Lloyd's Loading List.com သတင္းတစ္ရပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ၁၃၈ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားသည့္ အဆိုပါလမ္းပိုင္းသည္ ကေမာၻဒီးယားႏုိင္ငံ၊ ဗီယက္နမ္ ႏုိင္ငံတို႔ႏွင့္လည္း ခ်ိတ္ဆက္ေပးႏုိင္ မည္ ျဖစ္သည္။ ထားဝယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ကုန္စည္ တန္ခ်ိန္ သန္းေပါင္း ၂၅ဝ အထိ တိုးခ်ဲ႕ႏုိင္ လိမ့္မည္ဟု လည္း ျမန္မာ၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံတို႔က ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတို႔သည္ ထားဝယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္စီမံ ကိန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္တစ္ရပ္ကို ဇူလိုင္ ၅ရက္က သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ထားဝယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၅ဝ ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတို႔ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္တစ္ရပ္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ထားဝယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္သည္ ကမၻာ့ ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးေရး ဗဟုိဌာနသစ္တစ္ခု ျဖစ္လာလိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ထုိင္းႏုိင္ငံ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ပရာယြတ္ခ်န္အုိခ်ာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထားဝယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္မွ တစ္ဆင့္ အိႏိၵယ၊ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း စသည့္ေဒသမ်ားသို႔လည္း ကုန္စည္မ်ား ပို႔ေဆာင္ေပးႏုိင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။



စီးတီး ဘတ္စ္ႏွင္႕ မီနီဘတ္စ္ ယာဥ္မ်ား တုိးလာ၍ ခရီးသည္ သယ္ယူ ပုိ႕ေဆာင္မႈႏႈန္း ျမင့္တက္လာ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ စီးတီးဘတ္စ္ယာဥ္ အစီးေရႏွင့္ မီနီဘတ္စ္ယာဥ္ အစီးေရမ်ား တိုးလာ၍ ေန႔စဥ္ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးႏုိင္သည့္ ပမာဏမွာ ယခင္ကထက္ ပိုမိုျမင့္တက္လာေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ (ဗဟို) ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။ ယခင္က တစ္ေန႔လွ်င္ ခရီးသည္ ႏွစ္သန္းႏွင့္ ၂ ဒသမ ၂ သန္း ၾကားတြင္သာ ေန႔စဥ္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ မ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕တြင္းခရီးသြား ျပည္သူမ်ားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ ေန႔စဥ္ ခရီးသြားျပည္သူ ၂ ဒသမ ၆ သန္းအထိ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္အတြင္း၊ အျပင္ေျပးဆြဲေနသည့္ ခရီး သည္တင္ ယာဥ္လိုင္း ၃၄၈ လုိင္းအနက္ မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္အစီးေရမွာ ၆၉၇ဝ စီးရွိရာမွ ယခုအခါ ၆၉၈၁ စီးအထိ တုိးျမင့္ လာၿပီး ေန႔စဥ္ ေျပးဆြဲ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားမွာလည္း ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္။

''စာရင္းရွိယာဥ္အစီးေရက ၆၉၈၁ စီး အထိျဖစ္လာတယ္။ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲေနတဲ့ ယာဥ္အစီးေရကေတာ့ ၄၉ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိပါတယ္။ အရင္က ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲတဲ့ယာဥ္ အစီးေရေတြကို တိုးၿပီး ေျပးဆြဲလာႏုိင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျပးဆြဲတဲ့ ယာဥ္ေတြထဲမွာ စီးတီးဘတ္စ္ ယာဥ္ႀကီးေတြရဲ႕ အစီးေရလည္း တုိးလာတယ္။ မီနီဘတ္စ္ယာဥ္ေတြလည္း တိုးလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခရီးသည္ေတြကိုပိုၿပီး တင္ေဆာင္ ေျပးဆြဲႏုိင္တာပါ။ စီးတီးဘတ္စ္ယာဥ္ႀကီးေတြက ပိုၿပီး ခရီးသည္ ဝင္ဆံ့တယ္ေလ'' ဟု မ-ထ-သ(ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။

ယခင္က မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ အစီးေရထက္ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲသည့္ ယာဥ္အစီးေရမွာ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္အထိ ရွိေနရာမွ ယခုအခါ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားကို တိုးျမႇင့္ေျပးဆြဲလာႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲသည့္ ခရီး သည္တင္ယာဥ္ စာရင္းႏွင့္ မွတ္ပံုတင္စာရင္းရွိ ယာဥ္အစီးေရ ကြာဟမႈမွာလည္း က်ဥ္း ေျမာင္းလာၿပီ ျဖစ္သည္။



အေဝးေျပး ကားလက္မွတ္မ်ားကို ေစ်းႏႈန္း ေျပာင္းလဲမႈမရွိဘဲ Go Bus App မွ ဝယ္ယူႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ App မွ လက္မွတ္မ်ားကို အလိုအေလ်ာက္ စနစ္ျဖင့္ ဝယ္ယူႏိုင္ၿပီး လက္မွတ္မ်ားကို ေစ်းႏႈန္း ေျပာင္းလဲမႈမရွိဘဲ ယာဥ္၊ သြားမည့္ေနရာ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ ခံုေနရာတို႔ကို မိမိစိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ ဝယ္ယူႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ဖုန္းမွတစ္ဆင့္ ေငြေပးေခ်ႏုိင္ၿပီး မိမိ ေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူၿပီးသား ေနရာအား App မွ ေဖ်ာက္ေပးထားသည့္ အတြက္ မိမိေနရာအား တျခားသူမ်ား ဝယ္ယူသြားမည္ကို စိတ္ပူစရာ မလိုေၾကာင္း သိရသည္။ ''ဒီ App ကို Android ဖုန္းေတြထဲမွာ Download လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ လက္မွတ္ေတြ ကိုဝယ္ယူတဲ့ အခါမွာ တစ္လ ႀကိဳတင္ၿပီး ဘိုကင္လုပ္ႏိုင္တဲ့အျပင္ အသြား၊ အျပန္ လက္မွတ္ေတြကို တစ္ခါတည္း ဘိုကင္ လုပ္ထားႏုိင္ပါတယ္''ဟု Go Bus App မွ တာဝန္ရွိသူကို ေဇယ်ာေဝၿဖိဳးက ေျပာသည္။ လက္ရွိတြင္ အသြားအျပန္ လက္မွတ္အတြက္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္တို႔ကိုသာ ဝယ္ယူ ရရွိႏုိင္ၿပီး တျခား ကားလက္မွတ္မ်ားကို အသြားအျပန္ လက္မွတ္ ဘိုကင္လုပ္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ လက္မွတ္ဝယ္ယူသူမ်ား အေနျဖင့္ ခရီးသည္၏ အမည္ကို တစ္ပါတည္း ေပးႏိုင္ၿပီး ခရီးစဥ္ ၁၄ ၿမိဳ႕အထိ ရရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ Mobile Banking အေနျဖင့္ ေငြေပးေခ်ရာတြင္ CB Bank တစ္ခုျဖင့္သာ ေပးေခ်ႏိုင္ၿပီး UAB၊ AGD စသည့္ဘဏ္မ်ားမွ ထုတ္ေပးထားေသာ MPU၊ VISA၊ Mastercard တို႔ျဖင့္လည္း ေပးေခ်ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Category: , , , , , , , ,

စာအုပ္စင္ အမွတ္( ၁ ) ျမန္မာ.ႏိုင္ငံေရးသတင္း,စာေပႏွင္.သုေတသနမွတ္တမ္းမ်ား